
Kultura organizacyjna,
Odpowiedzialność Społeczna,
Diversity & Inclusion
CZY TO WSZYSTKO JEST WAŻNE?
Zacznijmy od tego co te terminy oznaczają:
Kultura organizacyjna – rodzaje postaw i uzgodnionych sposobów pracy podzielane przez pracowników firmy lub organizacji.
Odpowiedzialność społeczna – to odpowiedzialność organizacji za wpływ jej decyzji i działań na społeczeństwo i środowisko zapewniania przez przejrzyste i etyczne postępowanie,
Diversity & Iclusion
➛Diversity oznacza różnorodność – płci, poglądów, wyznania, orientacji, pochodzenia, stopnia niepełnosprawności i wielu innych. Różnić może nas praktycznie wszystko i to wszystko odpowiednio zidentyfikowane może być dla organizacji wartością.
➛Inclusion, czyli włączenie, oznacza działanie, czyli stworzenie ludziom takiego środowiska, w którym mogą czuć się bezpieczni i akceptowani. Środowiska, w którym nikt nie marginalizuje przedstawicieli grup mniejszościowych, czy reprezentujących jakąkolwiek inność. Każda osoba może czuć się swobodnie w organizacji, skupiać się na rozwoju i wykorzystywaniu swoich umiejętności.
Nie lada wyzwaniem jest dziś zarządzanie organizacją w taki sposób, by nie tylko dostrzegać różnice między kandydatami czy pracownikami, lecz także by stworzyć odpowiednią kulturę organizacyjną.
Kontakty w takim środowisku, w którym każdy z pracowników jest inny, wymagają na poziomie interpersonalnym szacunku, akceptacji dla różnorodności, otwartej i przejrzystej komunikacji, elastyczności, wrażliwości, uwagi, umiejętności słuchania, budowania pozytywnych relacji i zaufania oraz sporej dozy empatii.
Większość tych wartości stanowi o inkluzywnym stylu przywództwa, czyli takim, który angażuje wszystkich członków zespołu
Wyniki badań Deloitte potwierdzają, że zespoły kierowane przez inkluzywnego lidera mają :
o 17% większe szanse na osiągnięcie lepszych wyników,
o 20% częściej twierdzą, że podejmują bardziej trafne decyzje,
a także o 29% częściej wskazują na pracę opartą na współpracy.
Podejmowanie działań w zakresie diversity & inclusion w firmie niesie za sobą korzyści nie tylko z czysto ludzkiego, ale także z finansowego punktu widzenia. Dowiedziono, że w przedsiębiorstwach, które promują takie wartości jak integracja zespołu, akceptacja i uczenie się od siebie nawzajem, a do tego charakteryzują się zróżnicowaną kadrą, osiągane są lepsze wyniki, a dodatkowo działają one w sposób bardziej wydajny.
Firmy, które ustanawiają włączającą kulturę i politykę biznesową, notują większą kreatywność, innowacyjność i otwartość w swoich zespołach.
A czy TY uważasz, że warto
Czy chciałbyś pracować w Firmie, w której każdy jest ważny
Czy na rynku polskim mamy takich pracodawców
…. czy to kolejna ściema…
#Swiatmówisprawdzam
#Kulturaorganizacyjna
#Diversity&inclusion