Jestem z tych osób co cały czas są w ruchu – niekoniecznie jednak wyczynowo. 

Zazwyczaj chodzę 🚶🏼‍♀️– po lesie, po ogrodzie, tak naprawdę gdziekolwiek

Często też jeżdżę na rowerze 🚴🏼‍♀️

Obie formy są fajne gdyż oczyszczają umysł z myśli i ciało ze stresu.

Znajduję jednak pewną różnicę w moim podejściu do tych czynności.

➔ chodzę bez konkretnego celu – tak po prostu idę i nie myślę wyłączam się. Jak wchodzę do lasu to często po pewnym czasie…nie wiem gdzie jestem 😉
➔jeżeli wsiadam na rower z reguły mam konkretny cel 🎯wyrażony albo miejscem, albo czasem lub ilością km.

W poprzedni weekend podczas przejażdżki z rodziną każdy miał inny pomysł co do miejsca i czasu. Cała rodzina musiała zgodzić się na końcowy plan, który również uwzględniał możliwości fizyczne dzieci. Ktoś został liderem grupy – ktoś pilnował aby najmłodsi nie pobłądzili.

…i tak dzisiaj – dzień przed kolejnym weekendem 🚴🏼‍♀️przypomniała mi się rowerowa metafora, którą kiedyś przeczytałam na stronach Human Synergistics

ROWER jako metafora przywództwa.

Poniższy rower został oznaczony tak aby wskazywać podstawowe elementy praktyki skutecznego przywództwa:

✔️ siodełko rowerowe – z tego miejsca Lider kieruje organizacją. Widzi więcej niż pozostali.
✔️ rama rowerowa à reprezentuje ustrukturyzowane ścieżki komunikacyjne, które muszą istnieć, aby połączyć wszystkie części organizacji. 
✔️ kierownica symbolizuje strategię – liderzy powinni mocno ją trzymać, aby nadać zespołowi jasny kierunek. Ten kierunek musi być również jasno i przekonująco zakomunikowany reszcie organizacji, aby organizacja dotarła tam, gdzie chce.
✔️ Tylna opona reprezentuje ludzi organizacji 
✔️ Pedały są połączone łańcuchem z zębatką tylnego koła i reprezentują przenoszenie energii i dostarczanie akcji do systemu. Jeśli władza jest skutecznie przekazywana poprzez coaching ludziom w organizacji, wtedy pojawia się zaangażowanie i powstaje pęd do przodu.
✔️ opona na przednim kole roweru reprezentuje naszą koncentrację na klientach. Jasne jest, że ustalanie naszego kursu (wizja, misja, podstawowe wartości, kluczowe cele i NIEZWYKŁE Oczekiwania) musi przewidywać potrzeby klientów i dobrze im służyć.

A co jeśli:

❌jest kilku liderów❓
❌kultura organizacyjna nie wspiera naszych celów ❓
❌brak jest komunikacji w Twojej firmie❓

GDZIE WÓWCZAS DOJEDZIE ROWER?

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top