
Media społecznościowe obejmują swoim zasięgiem 60% światowej populacji
Są zatem bogatym źródłem wiedzy o trendach i postawach wobec globalnych zjawisk.
Capgemini z partnerami technologicznymi (firmy Dassault Systèmes i Bloom) przeprowadziło analizę globalnej dyskusji na temat klimatu w social mediach. Efektem tego jest raport:
„SOCIAL INTELLIGENCE FOR CLIMATE ACTION”
Przez 8 miesięcy algorytmy sztucznej inteligencji przeanalizowały: 14 milionów postów i komentarzy
oraz 480 milionów reakcji, które wygenerowało 330 milionów osób użytkujących Twittera, Facebooka, Instagrama, YouTube’a i TikToka.

Analiza social mediów pokazuje, że ich użytkownicy wyjątkowo negatywnie odnoszą się do działań greenwashingowych uprawianych przez światowe korporacje.
Odbiorców irytuje między innymi „oderwany od rzeczywistości optymizm” i nierealistyczne pomysły na rozwiązanie problemu klimatycznego rzucane przez firmy i instytucje.
Zauważono brak wiarygodnych i użytecznych informacji, co sprzyja sceptycyzmowi i poczuciu bezsilności.
Zapraszam do zapoznania się cały raportem – https://prod.ucwe.capgemini.com/in-en/wp-content/uploads/sites/18/2023/06/Bloom-sustainability-report.pdf
Jak Waszym zdaniem firmy powinny komunikować swoje działania związane z ochrona klimatu, tak aby przekonać swoich klientów
Moim zdaniem sam przekaz marketingowy bez jawnej strategii firmy (z określonymi celami i wskaźnikami) w kontekście zrównoważonego rozwoju już się nie sprzeda.