WSPÓŁPRACA VS KULTURA ORGANIZACYJNA

„Dziękuję!
Dzięki Tobie właśnie umocniłam się w przekonaniu, iż kultura organizacyjna jest fundamentem dobrej organizacji.”
To powiedziała Agata -moja imienniczka – swojemu koledze z biura, który swoim zachowaniem i postawą potraktował ją jak „uczniaka” z typową dla siebie wyższością.
Agata przyszła „ad hoc” (to jej błąd) miała w głowie pomysł na małe usprawnienie tak aby w przyszłości raportować KPI bezpośrednio z systemu.
Wyszła z głową 6/9 …. Z poczuciem, że to chce poddać analizie jest bez sensu i tak naprawdę to zupełnie nie zna się na swojej robocie, koszty w jej dziale są ogromne, podwykonawcy są za drodzy ….. generalnie wiadro pomyj było już na jej głowie. A większość zarzutów była zupełnie nie w temacie. Ktoś chciał chyba się wyżyć
****
Z kulturą organizacyjną jest tak, że prędzej czy później prawdziwe oblicze wyjdzie na jaw
Organizacja, która jest świadoma istoty kultury organizacyjnej wie, że spełnia ona istotne funkcje:
zapewnia członkom organizacji poczucie tożsamości,
ułatwia zaangażowanie,
zwiększa stabilność systemu społecznego,
określa normy zachowań jej członkom,
jest mechanizmem wyjaśniającym i kontrolnym, kształtującym postawy oraz zachowania pracowników.
Ponadto kultura organizacyjna:
umożliwia zrozumienie misji i strategii organizacji oraz identyfikację podstawowego celu organizacji jej członkom,
umożliwia integrację członków organizacji,
umożliwia członkom organizacji wspólnie wypracować kierunki i sposoby doskonalenia.
Możemy w sloganach napisać co chcemy (papier przyjmie wszystko) … jednak zawsze będziemy postrzegani przez to, jak faktycznie zachowujemy się w organizacji nie tylko wobec Parterów/Klientów ale też wobec Kolegów i Koleżanek z pracy.
Jakie Twoim zdaniem funkcje spełnia kultura organizacyjna
Dodałbyś coś do mojej listy