WSPÓŁPRACA VS KULTURA ORGANIZACYJNA

„Dziękuję!


Dzięki Tobie właśnie umocniłam się w przekonaniu, iż kultura organizacyjna jest fundamentem dobrej organizacji.”

To powiedziała Agata -moja imienniczka – swojemu koledze z biura, który swoim zachowaniem i postawą potraktował ją jak „uczniaka” z typową dla siebie wyższością.

Agata przyszła „ad hoc” (to jej błąd) miała w głowie pomysł na małe usprawnienie tak aby w przyszłości raportować KPI bezpośrednio z systemu.
Wyszła z głową 6/9 …. Z poczuciem, że to chce poddać analizie jest bez sensu i tak naprawdę to zupełnie nie zna się na swojej robocie, koszty w jej dziale są ogromne, podwykonawcy są za drodzy  ….. generalnie wiadro pomyj było już na jej głowie. A większość zarzutów była zupełnie nie w temacie. Ktoś chciał chyba się wyżyć⚡

****

Z kulturą organizacyjną jest tak, że prędzej czy później prawdziwe oblicze wyjdzie na jaw 🤷

Organizacja, która jest świadoma istoty kultury organizacyjnej wie, że spełnia ona istotne funkcje:

💚 zapewnia członkom organizacji poczucie tożsamości,
💚 ułatwia zaangażowanie,
💚 zwiększa stabilność systemu społecznego,
💚 określa normy zachowań jej członkom,
💚 jest mechanizmem wyjaśniającym i kontrolnym, kształtującym postawy oraz zachowania pracowników.

Ponadto kultura organizacyjna:

💚 umożliwia zrozumienie misji i strategii organizacji oraz identyfikację podstawowego celu organizacji jej członkom,
💚 umożliwia integrację członków organizacji,
💚 umożliwia członkom organizacji wspólnie wypracować kierunki i sposoby doskonalenia.

Możemy w sloganach napisać co chcemy (papier przyjmie wszystko) … jednak zawsze będziemy postrzegani przez to, jak faktycznie zachowujemy się w organizacji nie tylko wobec Parterów/Klientów ale też wobec Kolegów i Koleżanek z pracy.

Jakie Twoim zdaniem funkcje spełnia kultura organizacyjna❓
Dodałbyś coś do mojej listy❓

#kulturaorganizacyjna#strategia

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top